Disaster Recovery Plan (DRP)
Pla d'actuació davant la discontinuïtat i/o indisponibilitat de sistemes crítics
Disaster Recovery Plan (DRP) per a la teva empresa
E
s un document clau on l’organització/PIME descriu els procediments a seguir per reprendre l’àrea de TI en cas d’una interrupció (com caiguda de servidors cloud, base de dades, fallades en la infraestructura, catàstrofes…).
Level4 crearà les estratègies i accions definides en el pla de recuperació davant aquests desastres que li permetrà reprendre les activitats en el menor temps possible i amb la menor pèrdua d’informació.
És la forma d’evidenciar com manejar els problemes de continuïtat i/o disponibilitat dels sistemes crítics. El Disaster Recovery Plan (DRP) realitzat per Level4 delimitarà els passos a seguir per restaurar la tecnologia, i fer que els sistemes estiguin inactius el menor temps possible. Es defineixen els valors RPO (temps màxim acceptable des de l’última còpia de seguretat i un incident) i RTO (temps d’inactivitat des que se soluciona l’incident fins a la recuperació).
Passos per crear un pla DRP de recuperació davant desastres
Abast i objectiu
Definir l’objectiu que es vol aconseguir amb aquest pla, definint els components tecnològics involucrats que siguin crítics per als serveis o productes del negoci
Estratègies de recuperació
Elaboració de diverses estratègies per a diferents escenaris d’incidents: caiguda del sistema, base de dades, programari, serveis…
Procediments per a les estratègies
Definir el “pas a pas” a seguir perquè l’equip encarregat aconsegueixi la restauració segons l’escenari de l’incident
Definir les mètriques RPO i RTO
El Recovery Point Objective (RPO) i Recovery Time Objective (RTO), dues mètriques de temps viables per a la recuperació
Provar, revisar i mantenir
Ha d’actualitzar-se constantment segons canvis significatius en els recursos tecnològics. Ha de ser objecte de proves anuals per verificar la seva efectivitat, amb manteniments i millora contínua
El Disaster Recovery Plan (DRP) és un document que detalla els processos, procediments i estratègies que l'empresa ha de seguir per recuperar els seus sistemes TI després d'un desastre o interrupció significativa. El seu objectiu principal és minimitzar l'impacte dels desastres i garantir la continuïtat del negoci
Disaster Recovery Plan (DRP): Principals beneficis
Atenció contínua als clients i proveïdors
Redueix el temps d’inactivitat al màxim per mantenir la bona relació comercial amb clients i proveïdors
Minimitza les pèrdues per inactivitat
Organitza i capacita el personal perquè actuï ràpidament i restableixi els sistemes crítics
Minimitza l'estrès de la presa de decisions
Tots els integrants sabran com actuar, des del personal de menor fins al de major rang
Assegura l'accés a la informació
El suport permet protegir les dades davant qualsevol esdeveniment negatiu